Bokade en tid till en lördag kl 13.00. Jag fick ett sms sent kvällen innan med frågan om jag kunde komma kl 11.30 istället. Jag svarade att det blir svårt för jag hade en annan bokad tid innan men jag kunde försöka komma tidigare men absolut inte före 12.00
Dagen efter får jag sms strax efter 12.00 där utövaren undrar hur det går för mig. Jag svarar att jag troligtvis är färdig om ca 10 minuter. Det tog dock lite längre tid än 10 minuter så jag stod utanför Lace Up ca 12.40 när jag fick ett nytt sms om att utövaren behövde avboka tiden för hon hade en kund efter mig och det skulle bli för stressigt för henne att hinna. Jag tyckte detta var konstigt då jag ändå hade bokat till 13.00 och var 20 minuter tidigare än bokat. Då svarade hon att hon hade ändrat tiden till 12.00 och hade fått vänta på mig i 50 minuter.
Senare kom en full debitering för uteblivet besök.
Jag ifrågasätte det eftersom jag varken hade avbokat eller bett om att ändra tid.
Jag har inte fått tillbaka några pengar :-(
Niclas H.
till Blomman
Linda aka Blomman is the shit in the shizznit!
Det är som att träffa en gammal vän varje gång!
Johan L.
till Blomman
Blomman gör det lilla extra som vanligt och resultatet var toppen!
Sofia T.
till Blomman
Den här salongen är något utöver det vanliga. Här blir man ompysslad av bästa och gulligaste frisören i stan ❤️
Lace Up
Åh va fint av dig Sofia! Så himla glad jag blir, det är så otroligt ömsesidigt. Vi har absolut dom bästa och mest ödmjuka och jordnära kunderna i den här stan och det är vi tsm som skapar en sån magisk känsla på lilla shopen <3
Visa fler recensioner
Om företaget
Vi som håller ställningarna här på kanske stans coolaste men också mysigaste barbershop är jag, Blomman som också är ägare av Lace Up tillsammans med en utav mina bättre vänner Lisa. Det är en väldigt annorlunda barbershop, verkligen! Lite konstigt och udda för en del första gången dom är hos oss men vi strävar efter att få en känsla att komma hem till nån, en avslappnad miljö där det är okej att bara vara
precis den man är, alla passar in hos oss oavsett, alla är accepterade och precis raka motsatsen mot vad samhället och skolan är idag. Jag själv lever med svår ADHD på pappret och är så less på att leva i ett samhälle där jag oftast känner mig malplacerad vart jag än hamnar eller gör. Inte för att det är något jag idag vid 35 års ålder bryr mig särskilt mycket om men jag har gjort, och kämpat och vet därför precis vad jag vill leverera för känsla på min salong och lilla shop. Vi har ingen större tidsuppfattning här, något som kan vara roligt att skämta, skratta och bli irriterad på men den de är allra jobbigast för är oss, jag framförallt kämpar med detta dagligen från morgon till kväll i vad jag än gör. Så våra tider är precis som priserna, från tider. Du kan ha en tid bokad 15.00 men de kan lika gärna bli 15.15.. Vi strävar alltid såklart efter att ta emot er på exakta tiden men de handlar väldigt mycket om sättet vi också jobbar på och alla kunder är olika. Vi jobbar bara individuellt med kunden, vem är det jag har i stolen, hur mycket tid lägger den här personen på den här typen av behandling, produkter eller inte? styling eller naturligt? stressad vardag eller tid över? något större mål med beh? behövs de läggas upp en plan? hitta sätt för att underlätta, och underlätta vad isf? Vad passar och vad passar inte, att utnyttja tiden hos oss för att informera om både proukter,skötsel,styling,tips och trix. Det är det ni betalar för, inte för att prata om vädret, jobbet eller barnen. Vilket ni också självklart får och hinns ofta med det också men här är vi väldigt nördiga med en otrolig yrkesstolthet som gör att vi även nördar ner oss i just dig som person. Och iom hur olika vi alla är så gäller desamma med tiden och vi jobbar hellre aldrig in tid på någon annan. Vi kanske blir 10-20 min sena nån gång men jag kan också vilja och våga lova att det ni som kund får hos oss i helhet är svårt att få någon annanstans och är det nån gång ni har en tid att passa efter er behandling så tala om det de första ni gör för har vi nån lucka efter så utnyttjar vi den mer än gärna genom att bjuda på nån extra behandling eller gör det där lilla extra. Kommunikationen är bland det viktigaste och så länge den är tydlig och rak så har vi aldrig missförstånd eller problem. Vi verkligen älskar de vi gör och gör det helhjärtat med själ och kärlek och den känslan ska kännas i hela salongen, vilket jag faktiskt tror att de flesta av våra stammisar håller med om. Alltid glad,avslappnad, go och skön stämning. Där vi hjälps åt, är snälla med varandra och sprider glädje och kärlek!