Välkommen till Mido Hair And Beauty salongs bokningssida.
Som kund är du både viktig och vår främsta prioritet, därför vill vi att du ska
ska känna dig både hemma och trygg hos oss.
Hos Midohair har du alltid en möjlighet att boka en kostnadsfri konsultation där vi går igenom olika typer av metoder som vi arbetar med så att du får en inblick i vad du kan tänka dig att göra om du är osäker på vad du vill göra. Förutom det så kommer du inte bara på en vanlig salong utan en plats som sätter dina önskemål i fokus, och du får dessutom hänga med sköna människor runt omkring dig.
Men innan du bokar din tid hos oss, ber vi dig att läsa igenom våra villkor och du godkänner dessa genom att boka tid hos oss.
Det är viktigt att boka en kostnadsfri konsultation innan du bokar din tid. Detta kan ske i form av samtal, videosamtal eller att du kommer personligen på salongen. På konsultationen hjälper vi dig att välja rätt service, rätt löshår och peruker, vi går igenom din budget samt olika paketpriser vi erbjuder som kan passa dig. När det gäller tjänster som färgning av eget hår, löshår eller wig så är det obligatoriskt att boka konsultation innan din bokade tid.
Då majoriteten av våra kunder använder svart och svartbrun löshår så har vi oftast mer av de färger inne på salongen och ett litet utbud av blonda, ljusbruna och slingade färger inne på salongen. Det är jätteviktigt att dubbelkolla med oss innan så att vi hinner fixa din önskade färg på din bokade tid. Observera att din bokade tid kan komma att ombokas eller avbokas om du inte hört av dig i tid gällande en önskad färg.
Vi tar inte emot drop ins. Allt sker i samband med bokningar. Vid inköp av produkter rekommenderar vi att du ringer oss innan så att vi förbereder en stylist som kan ta emot dig. På så sätt kan vi erbjuda dig en god service.
Våra ordinarie priser är måndag till fredag mellan 10:00 - 19:00 och på lördagar har vi öppet mellan kl 10:00 -18:00. Önskar du en tidigare tid, exempelvis kl 8:00 eller en senare tid, exempelvis kl 19:00 utanför våra öppettider, tillkommer en extra avgift på 149 kr. Detta pris gäller även om du önskar boka tid på en söndag eller vid röda dagar alla tider.
All ombokning eller avbokning sker senast 25h innan din bokade tid, det vill säga exakt en dag innan din bokade tid. Har du ex. bokat tid en lördag kl 10:00 ska du avboka din tid senast fredagen kl 09.59. Alla kunder som bokar tid hos får en bokningsbekräftelse vid bokningen. Där får man instruktioner på hur tiden avbokas. Du får även en påminnelse en dag innan på ett sms om när du kan senast omboka eller avboka din tid kostnadsfritt. Var då uppmärksam med att omboka eller avboka din bokade tid i tid och kostnadsfritt.
Alla ombokningar och avbokningar som sker inom 24h innan din bokade tid debiteras på 50% av den bokade tjänsten oavsett anledning. Har du gjort en sista minuten bokning inom 24h och vill avboka tiden kommer du att debiteras på 30% av den bokade tjänsten oavsett anledning. Avgiften ska betalas omgående antingen via swish eller ett betalningslänk innan din bokade tid slutar så att vi ska kunna avboka tiden. Får vi inte betalningen innan din bokade tid slutar kommer du att faktureras istället för hela beloppet ( NO SHOW) från bokadirekt. Fakturan går ej att återkalla i efterhand.
Observera att sen avboknings- eller ombokningsavgiften är ingen faktura utan ett engångsbelopp som betalas på en gång till salongen för att bokningen ska avbokas. Vi skickar en NO SHOW faktura via bokadirekt om vi inte har fått in betalningarna och din bokade tid har passerat.
Om du har bokat tid hos Mido Hair And Beauty, men inte hört av dig eller dykt upp på din bokade tid kommer du att debiteras på full belopp av din bokade tjänst från bokadirekt. (NO SHOW). Denna faktura går inte att återkalla i efterhand.
Vid din bokade tid, se till att komma i tid. Vid förseningar accepterar vi upp till max 20 minuter förseningar. Vid 30 minuters förseningar ska det betalas en förseningsavgift på 199 kr och vid en timmes försening betalar man 299 kr i förseningsavgift. Det är inte heller säkert att du kan behålla din tid då alla andra kunder efter dig kan påverkas. Vid såna förseningar kan du komma att vänta länge tills vi tar dig och vi kan även komma att byta dig till en annan stylist eller frisör. Om dagen är väldigt fullbokat kan vi även komma att antingen omboka eller avboka din tid helt till en annan dag.
Inför din bokade tid (insättning av hårförlängning) ska du komma med nytvättat och genomkammat hår. Du ska inte ha i produkter som gel, olja, spray eller liknande i håret då det kan komma att påverka resultatet. Om håret är okammat, smutsigt, har produkter eller olja i riskerar du att betala 299kr för tvätt och utredning. Vid omsättning av din hårförlängning ska du inte ha haft i håret alltför längre än våra rekommenderade tider.
Du ska ha din hårförlängning i mellan 2 till max 3 månader. Under tiden ska du sköta, ta hand om din hårförlängning så att det inte trasslar igenom. Du ska tvätta håret en gång i veckan med schampo, inpackning och balsam. Torka sedan håret och sov inte med blött hår. Du ska sedan olja in håret med oljeserum varannan dag, använd heat protection spray vid styling med värmeverktyg. Sov med fläta eller silkesbonnet. (Vi rekommenderar våra hårvårdsprodukter för full garanti). Har du haft din hårförlängning alltför länge, eller inte skött det som rekommenderat och det har orsakat tovor och trassel kommer du att debiteras med en utredningsavigft på 299 kr (30-45 minuter) eller 499 kr (45-60 minuter).
Det kan hända att vi på salongen också behöver omboka eller avboka en bokad tid på grund av sjukdom, vab eller viktiga möten, vilket kan innebära att vi ombokar eller avbokar tiden sista minuten. Det första vi gör är att informera kunden så fort vi vet att det blir förseningar eller att vi behöver antingen omboka eller avboka tiden. Ibland kan vi också erbjuda andra tillgängliga stylister och frisörer. Vid sådana situationer erbjuder vi alltid en rabatt mellan 10-50 % av den bokade tjänsten beroende på hur länge kunden har väntat eller hur nära inpå vi behövt avboka eller omboka deras tid. Denna rabatt avser endast den bokade tjänsten eller en viss typ av produkter.
OBS: KUNDEN BESTÄMMER INTE HUR MYCKET RABATT ELLER VILKA PRODUKTER HEN SKA FÅ UTAN DET BESTÄMMER VI I SALONGEN.
Vid missnöje på en utförd service eller tjänst ska kunden meddela oss felet så utförligt som möjligt med både bilder och video så snarast som möjligt och inom 14 dagar, senast 14 dagar efter den utförda tjänsten. Du ska alltså meddela omgående om ;
Du har upptäckt ett fel som du vill justera
Du är missnöjd med arbetet och vill justera eller göra om arbetet.
Det har lossnat hårdelar, eller flätor är för lösa och behöver justeras.
Du har då som kund 14 dagars kostnadsfritt justering för eventuella fel eller missnöje. Den kostnadsfria justeringen gäller inte om ;
Du inte lyssnat på vårt råd och ville att vi gör håret på ditt sätt
Du har tagit bort håret utan att kontakta oss
Du hör av dig om ett fel eller eventuellt missnöje efter 14 dagar.
Du har inte skickat bilder/videos eller kommit till salongen för att visa felet.
Från 15 dagen kostar all typ av justering. Detta innebär att kunder betalar för att vi ska justera arbetet. Ett undantag gäller våra kunder utanför Stockholm så har 21 dagars kostnadsfri justering.
Observera att ångerrätt inte gäller vid utförd tjänst. Retur eller ångerrätt gäller inte vid köp av vårt löshår, peruker då dessa räknas som hygieniska produkter.
Genom att ha läst och förstått dessa villkor, så kan du boka din tid hos oss. Och i samband med din bokning så accepterar du våra villkor.