Kontakta oss

Support formulär

Välj den kategori din fråga gäller

Min fråga handlar om

Boka tid
Betalning
Mitt konto
Presentkort & Friskvårdskort
Faktura
Tjänsteutövare

Övrig information

Bilagor

Du behöver endast bifoga filer om du blivit bedd att göra detta vid tidigare kontakt med support, annars kan du hoppa över.

Säkerställ så alla uppgifter stämmer innan du skickar in formulär till vår support.

Kontakta oss

Oavsett om du är privat- eller företagskund hos oss är du alltid välkommen att kontakta oss via formuläret för frågor om våra tjänster. Gäller dina frågor istället en specifik salong eller utövare ber vi er kontakta salongen/utövaren. Våra öppettider är vardagar 8-17.

Vanliga frågor

Kontakta oss gärna via formuläret så ska vi se vad som har hänt.

Jag har fått en bokningsbekräftelse på något som jag inte har bokat.

Använd vår app (Finns i AppStore och Google Play Butik) eller gå in på Bokadirekt.se och sök tjänsterna som du är intresserad av. Klicka på ett företag i sökningen så kan du se deras tjänsteutbud, bildgalleri och recensioner.

Klicka på tjänsten du vill boka och välj tid. Om du är inloggad så behöver du bara bekräfta bokningen. Annars anger du dina uppgifter och bekräftar bokningen.

Du får en bekräftelse via e-post samt direkt på skärmen.

När en kund bokar en tid hos en tjänsteleverantör via Bokadirekt så samlas de personuppgifter tjänsteleverantören anser vara nödvändiga in. Uppgifterna behandlas vidare av Bokadirekt samt tjänsteleverantören under varsitt åtskilt ansvar.

Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter: här

Efter en behandling via Bokadirekt kan man få möjligheten att lämna ett omdöme till utövaren.
För att man ska få den möjligheten så behöver vissa krav fyllas:

  • Företaget behöver ha funktionen för omdömen aktiverad.
  • Bokningen är skapad medan man är inloggad på Bokadirekt, alternativt att företaget själv skapat bokningen och angett din e-postadress i bokningen. Är bokningen skapad som gäst via Bokadirekt kommer man ej få möjligheten att lämna ett omdöme.
  • Din e-postadress på bokningen behöver vara korrekt stavad.
  • Man får möjligheten att lämna ett omdöme för en utövare en gång under en period på 45 dagar. Så har man redan fått möjligheten behöver 45 dagar passera för att man ska kunna lämna en till för samma utövare. Besöker man samma plats men en annan utövare behöver 14 dagar passera för att man ska få lämna ett omdöme.
  • Bokningen får ej vara avbokad.

Fylls dess krav kommer ett e-postmeddelande skickas ut ett par timmar efter behandlingen avslutats, där man kan lämna ett betyg samt en kommentar. Men man kan även lämna omdömet via vår app.
Man har 30 dagar på sig att lämna ett omdöme och det går även att redigera eller ta bort inom dessa 30 dagar.

Numera krävs inget lösenord för att logga in på Bokadirekt.
Istället får du ett mail med en verifieringskod när du loggar in, som du sen använder för att komma in på ditt konto. Får du inget mail så kolla även din skräppostmapp. Du kan även försöka lägga till noreply@bokadirekt.se som en betrodd mailadress/kontakt.

Jag behöver hjälp med mitt konto

Frågor om skönhetsbehandlingar?

Du kan också läsa mer frågor och svar kring våra mest bokade skönhetsbehandlingar på vår sida, FAQ Skönhetsbehandlingar.Läs mer